Porumbul fiert sau copt, un aliment sănătos.

Porumbul a fost cultivat pentru prima dată de popoarele din nordul americii de sud. Se estimează că se cultiva încă de acum 10000 ani . Coloniștii spanioli au fost primii europeni care au început să consume porumb. Ulterior au început să îl transporte peste ocean și astfel după secolul XV a început să intre în dieta europenilor.

cucuruz copt

Câte calorii conține porumbul (cucuruz).

100 de grame de boabe de porumb conțin în medie cam 85 de calorii. Un știulete de porumb cu dimensiuni medii conține aproximativ 100 grame boabe de porumb adică 85 de calorii. Numărul de calorii al unui știulete de porumb fiert față de cel al unuia copt este cam același. Unele dintre vitamine și minerale pot rămâne în lichidul de fierbere.

Grăsimi

Porumbul este în mod natural sărac în grăsimi, cam 1,5 grame la un știulete de mărime medie. Cea mai mare parte a grăsimilor din porumb provine din grăsimile mononesaturate sau polinesaturate, care sunt sănătoase pentru inimă.

Carbohidrați

Există 18 grame de carbohidrați într-un știulete de porumb mediu. Dintre acești carbohidrați, fibrele reprezintă trei grame, iar zaharurile naturale 6 grame. Porumbul este considerat mediu pe scara indicelui glicemic

Minerale si vitamine in porumb.

Porumbul este o sursă bună de tiamină, furnizând 14% din valoarea zilnică (DV) sau 0,17 mg. Porumbul conține, de asemenea, substanțe nutritive cum ar fi:  fier, zinc, magneziu, fosfor, seleniu si mai ales potasiu. Totodată furnizează acid folic, vitaminele C și E și vitamina A.